Google Analytics voor gevorderden gaat over het verzamelen van gegevens, het maken van filters en een meetplan en segmenteren. Dit is een cursus waarin je leert begrijpen wat je allemaal kunt met Google Analytics. Dit certificaat heeft een tijdelijke geldigheid.
SEO en Google Analytics
SEO en Google Analytics gaan natuurlijk hand in hand. Want als je je website gaat optimaliseren, dan moet je meten om te weten of je inspanningen effect hebben. En of ze misschien zelfs een negatief effect hebben, want ook dat kan.
Filters
Maar er speelt nog meer. Google Analytics biedt meer data dan je eigenlijk lief is. En dat werkt lang niet altijd fijn. Daar om is het erg prettig dat je filters voor weergaven kunt maken waarin je precies opneemt wat je weten wilt. En de rest niet.
Verborgen pagina’s
En zo zijn er nog veel meer dingen die van belang zijn bij Google Analytics. En een heleboel verborgen pagina’s die ergens achter een linkje te vinden zijn. Al deze zaken zijn behandeld in deze cursus.

Betere prestaties door Google Analytics?
Ik heb ook eens iemand gehoord die dacht dat je website beter gaat presteren doordat hij aangesloten is op Google Analytics. Dat is niet zo. Je website goed beheren en de statistieken gebruiken om je website te verbeteren, dat helpt natuurlijk wel om beter te gaan presteren. Maar Analytics draagt hier van zichzelf niet toe bij. Het is gewoon een “machine” die aan het meten is.
Google Analytics voor gevorderden
Ik vond het een interessante cursus maar als jij Google Analytics actief gebruikt dan zou ik ‘m nu niet meer aanraden. Want deze versie van Analytics wordt vervangen. Dus je kunt beter een cursus volgen over de nieuwe versie van Analytics.
Besef dat Google Analytics de beste data biedt. Maar als jij gewoon een beetje statistieken wilt hebben om te weten hoeveel bezoekers je website krijgt, dan zijn er ook veel eenvoudigere mogelijkheden.
